Foarút oer de As mei de Handel Reclamekaravaan Radio

In het weekend van 1 oktober werd een nieuw stuk snelweg in krimpregio Noordoost Friesland geopend; De Centrale As. Het duurste infrastructurele project van de provincie van de laatste jaren. Om de weg te openen werden enkele speciale evenementen gehouden. Hoogtepunt: een 9 kilometer lange handelsroute op het nieuwe trace. Met daarop bedrijven en organisaties uit de regio die zich zo presenteren aan het publiek. Om reclame voor het evenement te maken rijdt een optocht van 200 voertuigen enkele dagen vooraf op een avond door de provincie. Dit is op woensdagavond 28 september 2016 van 17:00 uur tot 22.00 uur. Streekomroep RTV NOF is in de lucht met een extra live radio uitzending. Met verslaggevers in de stoet, langs de weg en speciale gasten in de studio. Het wordt een groot succes, er ontstaan files op de wegen en de radiouitzending zorgt voor de communicatie tussen organisatie en de 200 deelnemende voertuigen. Bovendien wordt het publiek via de radio bijgepraat over waar de karavaan rijdt en nog langs komt. Vanuit onze radiostudio in De Westereen draaien de vrijwilligers van RTV NOF truckers-muziek, houden de presenatatoren de sociale media in de gaten, belangrijkste ingrediënt van de uitzending is natuurlijk het live-verslag op de route en ontvangt men gasten die een link hebben met de Centrale As. Zo ontstaat er een enorm samenhorigheidsgevoel en verbondenheid tussen deelnemers en inwoners van het gebied. De radiouitzending is voor de organisatie maar ook voor de omroep een opwarmer voor de grote dag van zaterdag 1 oktober. Dan is RTV NOF in de lucht met een live radio en tv registratie van het evenement wat uiteindelijk circa 80.000 bezoekers zal trekken. Mede door de vooraf opvallende reclamekaravaan en een half jaar lang video-journaals op RTV NOF. Het ingestuurde uur geeft een prima indruk van de in totaal ruim vijf uur durende live radiouitzending die ook te horen is op RTV Kanaal30, de omroep in de buurgemeente waar ook een deel van de nieuwe weg langs komt. Met verbindingen op lokatie, nieuwsblokjes in de studio en updates via social media en een live blog op de website van de omroep hoefde niemand iets te missen van de reclame-karavaan.De muziek werd afgestemd op het op het platteland populaire truckers-genre. Omdat de stoet zich steeds rijdend verplaatste reden verslaggevers mee met deelnemers en bevond zich een team in een kleine mobiele wagen tussen de stoet. Op deze manier ontstaat er een totaalprogramma speciaal afgestemd op dit evenement en doelgroep, maar voor een breed publiek thuis ook interessant en teasend als opmaat naar het grote evenement wat de zaterdag daarop zou volgen. .